Om speciella ting i allmänhet och ospeciella ting i synnerhet, om saker man minns och sånt man helst vill glömma. Det blir rätt mycket ord, och någonstans måste de ju ta vägen?

Leta i den här bloggen

måndag 26 augusti 2013

Let's hear it for New York!

Ja, det gick ju så där med att hålla den här bloggen uppdaterad, kan man ju konstatera. Kan nog ändå tycka att år 2012 faktiskt kom undan. Borde byta namn på den till "Goda föresatser - om ingenting i allmänhet".

Hur som helst. Fylld av de goda föresatserna var jag tvungen att inse att mitt matlåde-liv på Carolina Rediviva, inte riktigt var så spännande att skriva om. Och kanske var det just matlådetristessen som fick mig att söka mig till andra sidan Atlanten. Jag befinner mig alltså i New York. Staden jag drömt om att bo i och bestämt mig för att ta mig till - sägs det åtminstone, i svaga stunder är det minnet lite luddigt. Nu är jag alltså här. Och i starka stunder känns det svindlande.

Det är nu måndagkväll i det stora äpplet, jag sitter i min syssling Heidis lägenhet i Jackson Heigts i Queens och knappar och det har gått fem dagar sedan jag kom hit. Har inte riktigt haft ro att sätta mig för att skriva eftersom det varit så mycket praktiskt att ordna med, men nu börjar saker och ting falla lite mer på plats. Och ja, det har ju varit ett hårt tryck på min facebooksida om att jag ska uppdatera denna blogg. Hela tre inlägg, samtliga från mina föräldrar, låter mig förstå hur efterfrågad den är. Så nu gör jag det igen, svänger mig med de goda föresatserna och börjar! Här tänkte jag skriva om mina kommande (miss)öden och äventyr, och kanske en och annan matlåda.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jaa! Vad kul att du ska ha en blogg!! Då känns det som att du inte är så långt bort. (Observera att jag inte är fin förälder :p)

Unknown sa...

haha, inte jag heller :O